POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Zarządzenie nr  34
Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 30 września 2003 r.

w sprawie warunków działania w Politechnice Warszawskiej stowarzyszeń studenckich i pracowniczych

 

Na podstawie § 52 ust. 1 lit. l i m, w związku z § 186 i § 187 Statutu PW oraz art. 158 i art. 159 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1

1. Zarządzenie stosuje się do działających w Politechnice Warszawskiej stowarzyszeń studenckich i pracowniczych działających na podstawie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach.

2. Przez stowarzyszenia studenckie działające w Politechnice Warszawskiej rozumie się stowarzyszenia zrzeszające studentów, doktorantów i absolwentów Politechniki Warszawskiej albo terenowe jednostki organizacyjne innych stowarzyszeń, grupujące studentów, doktorantów i absolwentów Politechniki Warszawskiej.

3. Przez stowarzyszenia pracownicze działające w Politechnice Warszawskiej rozumie się stowarzyszenia zrzeszające pracowników i emerytów Politechniki Warszawskiej albo terenowe jednostki organizacyjne innych stowarzyszeń, grupujące pracowników i emerytów Politechniki Warszawskiej.

4. Przez terenowe jednostki organizacyjne stowarzyszeń rozumie się oddziały lub inne jednostki organizacyjne stowarzyszeń zarejestrowanych, tworzone i działające zgodnie z art. 10 ust. 2 Prawa o stowarzyszeniach.

5. Zarządzenia nie stosuje się do działających w Politechnice Warszawskiej związków zawodowych.

§ 2

1. Stowarzyszenia studenckie i pracownicze działające w Politechnice Warszawskiej, podlegają wpisowi do ewidencji, zwanej dalej Ewidencją.

2. Decyzję o wpisie do Ewidencji podejmuje Rektor Politechniki Warszawskiej po stwierdzeniu, że działalność stowarzyszenia nie jest sprzeczna z celami i zasadami działania Politechniki Warszawskiej jako uczelni publicznej oraz dobrem społeczności akademickiej Politechniki. W odniesieniu do stowarzyszenia studenckiego Rektor podejmuje decyzję po zasięgnięciu opinii Samorządu Studentów PW.

3. Ewidencja stanowi zbiór kart ewidencyjnych; dla każdej organizacji zakłada się oddzielną kartę. Karta ewidencyjna zawiera rubryki, do których wpisuje się:

  1. numer ewidencyjny stowarzyszenia,
  2. nazwę stowarzyszenia,
  3. datę wpisu do Ewidencji,
  4. status prawny stowarzyszenia (stowarzyszenie zarejestrowane, jednostka terenowa stowarzyszenia zarejestrowanego z osobowością prawną, jednostka terenowa stowarzyszenia zarejestrowanego bez osobowości prawnej, stowarzyszenie zwykłe),
  5. dane dotyczące członków zarządu (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu), z wskazaniem czasu pełnienia funkcji,
  6. dane dotyczące działalności gospodarczej,
  7. informacje o zmianach statutu,
  8. wykaz przyznanych środków materialnych Uczelni wraz z kopiami odpowiednich umów oraz informacje o ich rozliczeniu lub zwrocie,
  9. datę i podstawę wykreślenia z Ewidencji,
  10. wykaz dołączonych dokumentów.

4. Daty podjęcia decyzji przez Rektora o wpisie lub wykreśleniu z Ewidencji są datami odpowiednio wpisu lub wykreślenia z Ewidencji.

5. Ewidencję oraz zbiór dokumentacji związanej z postępowaniem ewidencyjnym prowadzi Biuro Rektora.

§ 3

1. Wniosek do Rektora PW o wpisanie stowarzyszenia do Ewidencji powinien zawierać jego nazwę, adres siedziby, cele działania, przedstawienie dotychczasowej działalności oraz określenie związków z Politechniką Warszawską, w szczególności liczby członków będących studentami lub doktorantami Politechniki. Wniosek podpisują osoby uprawnione do reprezentowania stowarzyszenia.

2. Do wniosku należy dołączyć:

  1. wypis z rejestru stowarzyszeń i - w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej - z rejestru przedsiębiorców (nie dotyczy stowarzyszeń zwykłych),
  2. statut,
  3. listę członków zarządu i innych osób uprawnionych do reprezentowania stowarzyszenia (pełnomocników), zawierającą ich imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz - o ile to możliwe - numery telefonów,
  4. w odniesieniu do terenowej jednostki organizacyjnej - dokumenty stanowiące podstawę działania jednostki, w szczególności odpowiednie uchwały lub decyzje właściwych organów stowarzyszenia.

§ 4

1. Stowarzyszenia są zobowiązane do zawiadomienia na piśmie Rektora o dokonanych zmianach statutu (regulaminu), składu zarządu (organu pełniącego funkcje zarządu), wraz z właściwymi dokumentami, stanowiącymi podstawę prawną dokonanych zmian, pod rygorem nie uznania przez Rektora działań podjętych na podstawie zmienionych postanowień statutu (regulaminu) lub przez nowych członków zarządu (organu pełniącego funkcje zarządu), w szczególności wniosków o przyznanie środków materialnych. Biuro Rektora informuje niezwłocznie o dokonanych zmianach właściwe organy uczelni, a w przypadku stowarzyszeń studenckich także Samorząd Studentów PW.

2. Osoby działające w imieniu stowarzyszenia na podstawie pełnomocnictwa, obowiązane są dostarczyć oryginał lub uwierzytelnioną kopię pełnomocnictwa, pod rygorem nie uznania przez Rektora podjętych przez nie działań.

§ 5

1. Stowarzyszenie jest zobowiązane do składania Rektorowi rocznego sprawozdania z działalności na terenie Uczelni lub poza Uczelnią z udziałem studentów lub pracowników Politechniki Warszawskiej.

2. W sprawozdaniu należy obligatoryjnie zamieścić informacje dotyczące wykorzystania przyznanych przez uczelnię środków materialnych Uczelni.

3. Sprawozdanie należy składać w Biurze Rektora do dnia 31 stycznia za rok ubiegły.

4. W przypadku niezłożenia sprawozdania w terminie stowarzyszenie może zostać decyzją Rektora wykreślone z Ewidencji.

5. Biuro Rektora przesyła kopie sprawozdania do właściwych organów uczelni, a w przypadku stowarzyszeń studenckich także do Samorządu Studentów Politechniki Warszawskiej.

§ 6

1. Stowarzyszenie prowadzące działalność niezgodną z przepisami prawa lub wiążącymi je wewnętrznymi aktami prawnymi Uczelni albo sprzeczną z celami i zasadami działania Politechniki Warszawskiej jako uczelni publicznej, naruszające zasady współżycia społecznego oraz dobre imię Politechniki, działające na szkodę Uczelni lub społeczności akademickiej, może zostać decyzją Rektora PW wykreślone z Ewidencji. Decyzja określa skutki wykreślenia, w szczególności sposób rozliczenia przyznanych środków materialnych Uczelni.

2. Stowarzyszenie podlega wykreśleniu z Ewidencji także w razie jego likwidacji.

3. W przypadku uznania, że zmiany, o których mowa w § 4 ust. 1, stanowią działania niezgodne z przepisami prawa, Statutem PW lub innymi wewnętrznymi aktami prawnymi Uczelni albo sprzeczne z celami i zasadami działania Politechniki Warszawskiej jako uczelni publicznej, naruszają zasady współżycia społecznego lub dobre imię Politechniki Warszawskiej, albo szkodzą Uczelni lub społeczności akademickiej, Rektor może podjąć decyzję o wykreśleniu stowarzyszenia z Ewidencji.

4. W odniesieniu do stowarzyszenia studenckiego Rektor podejmuje decyzję o wykreśleniu z Ewidencji po zasięgnięciu opinii Samorządu Studentów PW.

§ 7

1. Stowarzyszenie ubiegające się o przyznanie środków materialnych Uczelni, składa uzasadniony wniosek na piśmie do właściwego organu Uczelni lub Samorządu Studentów PW.

2. Przez środki materialne rozumie się w szczególności środki finansowe, lokale i inne pomieszczenia oraz ich wyposażenie biurowe, naukowe i dydaktyczne, w tym komputery i środki łączności.

3. W sprawach dotyczących udostępniania stowarzyszeniom lokali i innych pomieszczeń, z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej lub organizowanie imprez, stosuje się postanowienia odpowiednich przepisów wewnętrznych PW w sprawie zasad udostępniania obiektów, w tym powierzchni na reklamy i miejsc do parkowania, oraz pomieszczeń w obiektach Politechniki Warszawskiej.

§ 8

1. Szczegółowe warunki korzystania przez stowarzyszenie ze środków materialnych Uczelni, z wyjątkiem środków przyznawanych przez Samorząd Studentów PW, oraz zasady ich rozliczania określa umowa podpisana przez osoby statutowo reprezentujące stowarzyszenie oraz właściwe organy Uczelni, które przekazują kopie umowy do Biura Rektora.

2. Środki przyznane stowarzyszeniu są rozliczane i ewidencjonowane w Uczelni.

3. Stowarzyszenia nie przestrzegające warunków określonych umowach, o których mowa w ust. 1, mogą być decyzją Rektora PW wykreślone z Ewidencji.

§ 9

1. Stowarzyszenia wpisane do ewidencji organizacji studenckich na podstawie zarządzenia Rektora PW nr 34 z dnia 16 grudnia 1997 r. w sprawie uczelnianych organizacji studenckich, zostaną wpisane z urzędu do Ewidencji w rozumieniu niniejszego zarządzenia, pod warunkiem dokonania aktualizacji danych zgodnie z § 3 w terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

2. Stowarzyszenia działające w Politechnice Warszawskiej na podstawie zarządzenia Rektora PW nr 34, o którym mowa w ust. 1, korzystające ze środków materialnych uczelni muszą zawrzeć umowy, o których mowa w § 8 ust. 1, w terminie dwóch miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

§ 10

Traci moc zarządzenie nr 34 Rektora PW z dnia 16 grudnia 1997 r. w sprawie uczelnianych organizacji studenckich, w zakresie dotyczącym ewidencji stowarzyszeń studenckich.

§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie trzech miesięcy od dnia jego podpisania.

 

 

REKTOR
prof. dr hab. Stanisław Mańkowski