POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Zarządzenie nr 23

Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 14 lipca 2003 r.

zmieniające zarządzenie nr 23  Rektora PW z dnia 5 grudnia 1991 r. w sprawie regulaminów organizacyjnych Studium Języków Obcych oraz Studium Wychowania Fizycznego i Sportu

  Na podstawie § 38 ust. 2 Statutu PW, w związku z uchwałami Senatu PW nr 33/XLV/2003 z dnia 26 marca 2003 r. i nr 60/XLV/2003 z dnia 25 czerwca 2003 r., zarządza się, co następuje:

§ 1

Regulamin Organizacyjny Studium Języków Obcych Politechniki Warszawskiej (zał. nr 1 do zarządzenia nr 23  Rektora PW z dnia 5 grudnia 1991 r.), otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

REKTOR

prof. dr hab. Stanisław Mańkowski

PWR-        /03


Załącznik do Zarządzenia nr 23
Rektora PW z dnia 14 lipca 2003 r.

Regulamin organizacyjny
Studium Języków Obcych Politechniki Warszawskiej

  1. Studium Języków Obcych Politechniki Warszawskiej, zwane dalej Studium, jest pozawydziałową jednostką organizacyjną powołaną do:
    1. wykonywania zadań dydaktycznych służących zdobywaniu i rozwijaniu przez studentów Politechniki Warszawskiej znajomości języków obcych,
    2. dokonywania oceny znajomości języków obcych w przypadkach koniecznych do realizacji statutowych zadań Uczelni.
  2. Do zadań Studium należy w szczególności:
    1. prowadzenie lektoratów języków obcych, zgodnie z uchwałami Senatu i wymaganiami programów studiów,
    2. ocena znajomości języków obcych studentów Politechniki Warszawskiej, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Senat,
    3. ocena znajomości języków obcych kandydatów na studia, zgodnie z wymaganiami ustalonymi przez Senat w ramach zasad przyjęć na studia,
    4. ocena znajomości języków obcych kandydatów na praktyki i stypendia zagraniczne, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
    5. ocena znajomości języków obcych kandydatów na studia doktoranckie, zgodnie z wymaganiami wydziałów,
    6. ocena znajomości języków obcych doktorantów, zgodnie z przepisami dotyczącymi egzaminu doktorskiego,
    7. prowadzenie kursów specjalistycznych w zakresie nauczania języków obcych,
    8. prowadzenie egzaminów z języków obcych, zgodnie z posiadanymi przez Studium uprawnieniami.
  3. Działalność dydaktyczna Studium jest finansowana z budżetu uczelni w wysokości wynikającej z wymiaru godzin określonego odpowiednią uchwałą Senatu.
  4. Studium jest uprawnione do świadczenia usług, w tym do odpłatnego nauczania języków obcych w przypadkach wykraczających poza wymiar godzin, o którym mowa w pkt 3.
  5. Kierownik Studium powoływany jest na okres 3 lat, zgodny z kadencją organów uczelni. Tryb powoływania i odwoływania oraz zadania kierownika Studium określa Statut PW.
  6. Rektor na wniosek kierownika Studium powołuje jego zastępcę. Zakres działania zastępcy określa kierownik Studium.
  7. W Studium działają zespoły dydaktyczne. Zespoły tworzy, znosi i przekształca kierownik Studium.
  8. Kierownika zespołu dydaktycznego powołuje i odwołuje kierownik Studium po zasięgnięciu opinii członków zespołu. Zakres obowiązków kierownika zespołu określa kierownik Studium.
  9. Przy Studium Języków Obcych działa Komisja Egzaminacyjna Języków Obcych Politechniki Warszawskiej, zwana dalej Komisją Egzaminacyjną. W skład Komisji Egzaminacyjnej wchodzi Podkomisja ds. Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku, zwana dalej Podkomisją.
  10. Rektor powołuje przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej, na wniosek kierownika Studium, oraz zastępcę przewodniczącego Komisji, kierującego Podkomisją, na wniosek Prorektora ds. Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku. Kadencja przewodniczącego Komisji i jego zastępcy trwa 3 lata i rozpoczyna się w dniu 1 września ostatniego roku kadencji organów Uczelni.
  11. Członków Komisji Egzaminacyjnej, z wyjątkiem członków Podkomisji, powołuje na każdy rok akademicki kierownik Studium w uzgodnieniu z przewodniczącym Komisji.
  12. Do zadań Komisji Egzaminacyjnej należy:
    1. opracowywanie kryteriów egzaminacyjnych,
    2. opracowywanie kryteriów uznawalności egzaminów zewnętrznych,
    3. opracowywanie testów egzaminacyjnych,
    4. organizacja przebiegu egzaminów,
    5. uznawanie egzaminów zewnętrznych za odpowiadające wymaganiom obowiązującym w PW.
  13. Stanowiska i liczbę pracowników Studium nie będących nauczycielami akademickimi określa Rektor na wniosek kierownika Studium.
  14. Kierownik Studium może wyznaczyć pracownika koordynującego pracę obsługi administracyjnej i technicznej Studium.
  15. Regulamin powyższy nie dotyczy Zespołu Lektorów Szkoły Nauk Technicznych i Społecznych w Płocku, który podlega władzom tej Szkoły i pracuje w oparciu o regulamin organizacyjny Szkoły.