POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Zarządzenie nr 13

Rektora Politechniki Warszawskiej
z dnia 15 maja 2003r.

w sprawie zmian organizacyjnych w administracji centralnej

  Na podstawie § 113 ust. 2 Statutu PW oraz § 10 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Politechniki Warszawskiej zarządza się, co następuje:

§ 1

W administracji centralnej znosi się Biuro ds. Studenckich i Nauczania.

§ 2

  1. W administracji centralnej tworzy się:
    1. Biuro Spraw Studenckich,
    2. Dział ds. Studiów.
  2. Zakres zadań Biura Spraw Studenckich określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  3. Zakres zadań Działu ds. Studiów określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

  1. Biuro Spraw Studenckich przejmuje sprawy związane z obsługą administracyjną spraw studenckich oraz działalnością informacyjną, doradczą i szkoleniową w zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów, które do chwili wejścia w życie niniejszego zarządzenia były prowadzone przez Biuro ds. Studenckich i Nauczania.
  2. Dział ds. Studiów przejmuje sprawy związane z obsługą administracyjną, analizą i raportowaniem procesów kształcenia oraz obsługą administracyjną studiów doktoranckich, które do chwili wejścia w życie niniejszego zarządzenia były prowadzone przez Biuro ds. Studenckich i Nauczania.

§ 4

  1. Biuro Spraw Studenckich podlega nadzorowi merytorycznemu Prorektora ds. Studenckich.
  2. Dział ds. Studiów podlega nadzorowi merytorycznemu:
    1. Prorektora ds. Studiów - w zakresie spraw związanych z obsługą administracyjną oraz analizą i raportowaniem procesów kształcenia,
    2. Prorektora ds. Nauki - w zakresie obsługi administracyjnej studiów doktoranckich.

§ 5

  1. Z dniem wejścia w życie zarządzenia, pracownicy Biura ds. Studenckich i Nauczania zajmujący się obsługą administracyjną spraw studenckich oraz działalnością w zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów PW stają się pracownikami Biura Spraw Studenckich, chyba że w trybie przewidzianym przepisami prawa pracy nie wyrażą na to zgody.
  2. Z dniem wejścia w życie zarządzenia, pracownicy Biura ds. Studenckich i Nauczania zajmujący się obsługą administracyjną procesu kształcenia w uczelni oraz obsługą administracyjną studiów doktoranckich stają się pracownikami Działu ds. Studiów, chyba że w trybie przewidzianym przepisami prawa pracy nie wyrażą na to zgody.

§ 6

Traci moc zarządzenie Rektora PW nr 3 z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie utworzenia Biura ds. Studenckich i Nauczania.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem  podpisania.

 

REKTOR

prof. dr hab. Stanisław Mańkowski


Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 13
Rektora PW z dn. 15.05.2003r.

Zakres zadań
Biura Spraw Studenckich

Do zadań Biura Spraw Studenckich należy:

  1. W zakresie obsługi administracyjnej spraw studenckich:
    1. prowadzenie działalności informacyjnej dla studentów oraz współpracujących jednostek w zakresie obowiązujących regulacji wewnętrznych i przepisów prawa w odniesieniu do spraw studenckich.
    2. obsługa działań związanych z utrzymaniem i rozwojem bazy socjalnej studentów i doktorantów.
    3. działania w zakresie spraw zdrowotnych studentów i doktorantów, w tym obcokrajowców
    4. obsługa procesu planowania i wydatkowania środków z:
    5. obsługa stypendiów fundowanych i stypendiów MENiS za wyniki w nauce.
    6. wspomaganie działalności społecznej, kulturalnej, sportowo - rekreacyjnej i naukowej studentów, w tym stowarzyszeń, kół naukowych i innych organizacji studenckich.
    7. współpraca z Samorządem Studentów w zakresie pomocy w rozwiązaniu zgłaszanych spraw socjalno - bytowych, kultury studenckiej, sportu i turystyki oraz spraw dyscyplinarnych.
    8. obsługa administracyjno - biurowa:
    9. obsługa administracyjna studentów - cudzoziemców,
    10. przygotowywanie lub udział w przygotowywaniu sprawozdań i materiałów dla celów sprawozdawczych.
    11. obsługa administracyjna spraw dotyczących kredytów i pożyczek studenckich.
  1. W zakresie zawodowej promocji studentów i absolwentów:
    1. indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe, a w tym:
    2. zbieranie i udostępnianie informacji dotyczących rynku pracy i możliwości zatrudnienia absolwentów,
    3. współpraca z pracodawcami polskimi i międzynarodowymi w celu pozyskiwania ofert pracy, praktyk i staży dla studentów i absolwentów,
    4. prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi krajowymi i zagranicznymi,
    5. prowadzenie baz danych studentów i absolwentów poszukujących pracy, praktyk i staży.

Załącznik nr 2
do Zarządzenia nr 13
Rektora PW z dn. 15.05.2003r.

Zakres zadań
Działu ds. Studiów

Do zadań Działu ds. Studiów należy:

  1. W zakresie obsługi procesu kształcenia:
    1. analizowanie i raportowanie stopnia spełnienia wymagań prawa oraz wymagań wewnętrznych Politechniki Warszawskiej dotyczących procesów kształcenia,
    2. wyznaczanie zdefiniowanych syntetycznych wskaźników opisujących proces kształcenia, dotyczących standardów i jakości kształcenia,
    3. zbieranie, weryfikacja, przetwarzanie, ustalanie zależności, przekazywanie i przechowywanie otrzymanych z jednostek Politechniki Warszawskiej danych dotyczących procesu kształcenia w postaci dokumentów drukowanych i/lub zapisu elektronicznego,
    4. sprawozdawczość w zakresie procesów kształcenia,
    5. rozliczanie zadań dydaktycznych i pensum dydaktycznego oraz rozliczenia międzywydziałowe,
    6. inne sprawy dotyczące procesu kształcenia.
  2. W zakresie obsługi studiów doktoranckich:
    1. prowadzenie obsługi administracyjnej studiów doktoranckich dla obywateli polskich i obcokrajowców,
    2. prowadzenie akt osobowych uczestników studiów doktoranckich oraz zapisu elektronicznego danych potrzebnych do sprawozdawczości,
    3. prowadzenie obsługi administracyjnej i organizacyjnej uczelnianej oferty dydaktycznej w zakresie studiów doktoranckich,
    4. zbieranie, przetwarzanie, przekazywanie i przechowywanie otrzymanych z jednostek Politechniki Warszawskiej danych dotyczących studiów doktoranckich w postaci dokumentów i/lub zapisu elektronicznego,
    5. prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej studiów doktoranckich,
    6. inne sprawy dotyczące studiów doktoranckich.